Julkort.... =)

God morgon!

Sitter och laddar för ännu en dag på jobbet, och allt vad det innebär.
Inte lätt att få ihop allt och alla puzzel bitar skall falla på plats.

Till något annat.
I går kväll när jag kom hem låg nya Retriever nytt från Norge på bordet, alltid kul att läsa om vad släkten i Norge hittar på.
Efter att ha bläddrat lite i den blev jag så glad och faktiskt lite stolt över att hitta resultatet från Nordiska Lagmästerskapen på Flat coated retriever.

och vem hittde jag där om inte självaste Ingela med underbara Mekko...
Hahaha... Underbara Mekko, Pärlans kompis och Ingela min första tävlings lydnads tränare hon som fick mig på detta spåret .
En underbarare hund än Mekko att se jobba det får man leta efter.
Som de skrev i reportaget.

Provens suveräna vinnare på söndagen blev SEJCH, NOJCH och DKBRCH NordJCh Coatfloats Marimekko ....

GRATTIS ännu en gång Ingela och Mekko till otrolig prestation.

Vill ni läsa om Ingela och hennes flattar titta under mina länka.

Sedan hittade ja Amys halv syster Wilma på reportage med..
Härliga Wilma och sabine, vi har kommit fram till att de är hemskt lika varandra de två.
Lite en, manns hundar som är fruktansvärt smarta.
Och när man väl får ihop den energin och viljan att jobba i en kropp och punkt har man en otrolig hund att jobba med, vänder på en 5 öring och inte rädd för något.

Som jag sagt flera flera gånger till hennes uppfödare att tänk om man bara hade haft Amy ingen mer och varit intresserad av att jobba med allt möjligt, då hade man haft det bästa av det bästa.
Och inte nog med det så är hon ju snygg att se på,

Nu slut om det =)


Dags för lite julkort igen.



Vi börjar självklart med ett julkort från vår egen Ronja ängla/valp..
Massa tack Ulf o Pernilla för att ni tar hand om hennes så bra..



Från Maalis fin fina mamma Madelen med familj kom detta kortet..




Från Marie och hennes flickor kom detta..



Från mina kära uppfödare kollegor...
Bodil o Sune kom detta julkort på Lotus o Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0