Oj oj oj vad tiden den går...

Ja inte bara klockan nu innan det är dags för arbetet.
Utan även att Änglarna börjar bli stora.
Det första tecknet på det är verkligen när hanarna börjar lyfta på benet när de kissar men framförallt när första tik"valpen" får löpe tid. För igår fick jag sms av Ronjas ägare att nu hade hon börjat löpa.
ojojoj lilla gumman nu stora flickan.
Så nu får både jag och Irene med Daizie hålla lite koll på våra flickor små.

Det är mycket man går och funderar på när man är ute med hundarna på kvällen.
Jag har ju turen att kunna gå tvärs över gatan och in en bit så ligger där en ganska stor äng som det bara är grus och sand under och tack vare det så hur mycket det än regnar så är där torr och fint inte gegga o blött.
Där släpper jag hundarna varje morgon innan jobb och det sista jag gör på kvällen innan sängen.
Så igår med grader strax över minus sträcket så gick jag där och tittade upp på en stjärnklar himmel.
Då tänkte jag vad man glömmer lätt vilka stjärntecken man lärde sig en gång i tiden.
Stora kalavagnen och lilla såg jag, orions bälte och polstjärnan.
Och massa andra... men namnen det var det dåligt med får nog ta och uppdatera min kunskap där igen.

Igår var jag och mamma och hälsade på pappa, de skall operera in en sond i magen på honom för det ville han själv faktiskt vi frågade honom rent ut.
Lite jäklar anamma fanns det kvar i honom han har alltid varit den som inte ger upp så lätt.
Han är en mycket envis OXE...
Detta gör de för att han inte får i sig tillräckligt med vätska och näring.
Tumören ger signalen till nervcentrat att det inte smakar gott.
Men han vill gärna äta o dricka men har svårt för att svälja.
Han har rasat i vikt, och tumören svälter honom kan man säga.
Den strålningen han fick har ju stannat upp tumörens växt så då skall väl inte detta stoppa honom från att få nya krafter och ork. Han vill ju så gärna komma hem och det vill vi med.

Så nu håller vi tummarna för att detta fungerar.

Ha en fortsatt fin dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0