Ännu en vecka har gått..

Ja tänk ännu en vecka har gått.
Tiden går trots att man inte tror den skall det.
Efter att ha haft 3 "dåliga dagar" så var det en kanon bra dag igår. Hoppas det fortsätter så några dagar nu framöver, hela familjen lyfts upp av dessa dagar.

I veckan tog vi ner våra julsaker från vinden. Så till början av nästa vecka kommer det upp.
I kväll kommer Alexandra hem skall bli skönt trots att jag vet att hon har det bra.

Kom att tänka på en händelse när jag skrev ett mail till en mycket god vän som bor nere i Spanien just nu. Det var en händelse för snart 2 år sedan. Det var då vi hade det så kallt och mycket snö.
Det var en lördag kväll det vet jag säkert för Thomas hade öppnat en flasta julglögg.
Klockan var vid halv tio tiden och säkert -15 grader ute. Då plötsligt bankade det på dörren, och Thomas öppnade då var det en dansk man som undrade om han fick komma in och värma sig lite han hade CYKLAT från Helsingör och skulle upp till sin pappas lantställe i Gällareböke en bit utanför Markaryd.
Han sa att det såg så välkomnade ut med de tända lycktorna utanför huset att det måste bo snälla hjälpsamma människor där inne som skulle låta honom få komma in och värma sig lite innan han cyklade vidare. Självklart släppte Thomas in honom och bjöd på kaffe för det var det ända han ville ha.
Sedan cyklade mannen vidare och jag har aldrig sett honom varken innan den kvällen eller efteråt.

Tänk vilka minnen som kommer fram för att man tänder lite lyktor utanför.

Önskar er alla en fin helg. 
Själv skall jag och Anette mfl på sort uppfödare träff med Golden uppfödare strax utanför Markaryd skall bli kula tt träffas utanför tävlan och utan hundar. Och julskyltning i affären.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0