Farsdag...

Ja igår var det farsdag..

En dag som satte många jobbiga känslor i gungning....
Och så även gör undertiden jag skriver.
Tårarna rinner och jag snörvlar.

Många frågar mig hur vi orkar, jag kan säga som så att vi hanterar och bearbetar denna tid på olika sätt.
Mitt sätt är mina hundar.
Flera frågar mig hur orkar du planera för valpar till våren?
Då kan vi vända på det och säga som så att.
När man av en anledning vaknar vid 3 tiden på natten och direkt börjar hjärnan fundera och oftast är det inte på de possitiva sakerna utan de mest fruktansvärt tråkiga och de som verkligen får mig till att gråta.
Den tid som väntar oss alla i familjen.
Då har jag som i yoga börjat lära mig att tänka valpplaner ibland verkligen fått tvinga mig till det.
Glädjen i de små, tittar i valpdagböker för det stärker mig. Planera resan allt som skall fixas tom räkna ut det ekonomiska inför parningen allt annat än det tråkiga.
Och det hjälper mig att somna om för att sedan orka jobba och var stark inför kunder som nu när vi har mycket  beställningar av begravnings blommor. På onsdag en man som dog med just hjärn tumör som pappa har.
Vara stark inför pappa och min lilla mamma.
Min syster och mina barn.

Förstår ni mig då att jag behöver mina hundar och mina planer.
Visst får jag tvinga mig till att åka iväg ibland, men jag vet att när jag kör hem från hund aktiviteten så har jag laddat batterierna så mycket det går.

Nu till lite uppåt saker.
I lördags var vi i Åstorp och ställde Ängla och Yatzy, Jag vet inte vad det är med vissa utställningar men på vissa har vi bara inte att göra medans andra bara fungerar det.
Än så länge är Åstorp SSRK et sådant ställe så även i år.
Men men det gör inget. Båda valparna fick riktig soial träning i att visa sig i ridhus. Med alla dofter och allt vad det innebär. Magnus var så duktig och ställde Yatzy själv till en 2a plats utan hp och Ängla blev 3a utan hp. de är så lika till utseendet höga och vackra =)

Ha en fin dag


Kommentarer
Postat av: Annika

När man har det svårt i livet hjälper det ju inte att lägga av att leva. Det är viktigt att hålla igång med det vanliga och speciellt sånt som man mår bra utav så att du fortsätter dina planeringar är en sak som gör det "lättare". Det är en fruktansvärd sjukdom ni har att tampas med och jag önskar er allt gott och styrka att möta det. Min syster hade också hjärntumör för några år sedan och det var en tuff tid. Den var godartad men hon genomgick två eller tre stora operationer och de var inte att leka med. Tiden var fylld med oro och sorg och jag kan ana vad ni genomlider.

Lycka till iallafall med planerna för Amy. Ska bli spännande att se vad du väljer för kavaljer och namn :-) Följer dig med glädje.

Ha det gott och var rädd om dig

Kram <3

2011-11-16 @ 09:39:14
URL: http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0