God morgon!

FÖRST!

Vill jag gratulera min kanon duktiga valpköpare Emma med Uffe till "stimpendium vinsten" för bästa par (förare och hund) på uppföljnings kursen efter valpkursen i "Rallylydnad och servicetjänstehundsträning"
Den fina vinsten innebär att de till våren får en gratis kurs i Rallylydnad.
GRATTIS ännu en gång!

Sedan vad händer denna veckan då? jo..
Nina (Amys uppfödare) och jag har efter mycket letande börjat närma oss Amys tilltänkta blivande partner/loverboy.
Kan lova att det synats hanar i alla sömmar som finns.
Först letade vi efter lite nytt blod utomlands, men efter att min pappa blivit så sjuk vill jag hitta en hane på närmre håll. Och eftersom Nina är intresserad av en eventuell tikvalp på denna kombinationen så har jag lämnat över "huvudansvaret" till henne. Nu är det ju inte så att vi tycker om olika sorters typer av hundar snarare tvärt om. Såå  när vi hittade de två kandidarena så kändes det rätt för oss båda.

Men nu skall det bestämmas vilken av de 2 herrarna det blir, och sedan skall det kollas med hanhunds ägaren. Får man botten napp då är det bara att leta vidare och fråga nästa hanhunds ägare. Och när det är färdigt då, då är det bara till att vänta på löp. Vänta och vänta...

Till helgen är det fasdag och då har min lilla pappa önskat sig kalkon middag i farsdag present, vi blir en det personer 10st vuxna så minst 5kg skall den väga.

Önskar er alla en fortsatt skön vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0