Visby / Gotland

Ja ha då har vi varit på Gotland för första gången.
Hela familjen var med bägge ungarna och alla 4 hundarna. Vi hade också bestämt träff med Amys uppfödare från Norge, Nina och Roger och Amys 2 kullsyskon och resten av hundarna.
Det var en dubbel utställning så vi passade på att ta en mini semester. Torsdag natt till söndag eftermiddag.
Hur det gick??
-Nja är väl inte speciellt nöjd med resultatena, och vad jag tycker om domarna behåller jag för mig själv bäst så..
 
Lördag blev Maali 2a i champion klassen med CK och Amy 3a med CK även hon.
Maali slutade som 3e bästa tik.
 
Söndag blev Maali 1a i champion klassen med CK och Amy 2a med CK.
Även denna dagen blev Maali 3e bästa tik.
Men deras kritiker var det lite si och så med. Fick reda på saker som jag inte vetat eller som någon annan berättat för mig på andra utställningar heller.
Men men domaren dömer....
 
Däremot tog Amys kullsyster Elise sitt första CERT i Sverige och Bellman hennes bror sitt 3e CACIB så nu fattas han bara ett CACIB för att bli internationell champion.
MASSA MASSA GRATTIS till er.....
 
Annars tyckte vi alla att det var en underbar ö..
Vi var på olika dags utflyckter på olika sevärdigheter åt massa god mat och massa GLASS i alla dessa glassbarer nere vid hamnen minst 1 varje dag.
Massa nya sorter som man aldrig smakat förr.
 
Vi bodde på ett super mysigt lägenhets hotell med jätte trevligt värdepar TRODDE VI JA!!!
Allt var så himla bra.
Vi var där på nätterna (2) borta hela dagarna..
När vi skulle åka visade det sig att de tyckte vi hade ett STORT problem,
jasså sa jag? Vad då?
 
Ja jag tycker det luktar aldeles för mycket hund i lägenheten.
Luktar hund sa jag????
Men hur kan det lukta extremt mycket hund då vi hade badat alla hundarna och trimmat de dagen innan vi åkte..
Jag hade städat hela lägenheten med AJAX citron och Mr Muscel (?)
Allt var tipp topp..
 
Nu bokade vi ju genom destination Gotland och då 4 vuxna och 4 hundar.
Inga problem sa de.
och så får man detta kastat i ansikten, jag som tom skrev att hit kommer vi gärna igen i deras gästbok, jo kyss mig någonstans..
 
Nej så det blev ett samtal till Gotland då vi kom hem..
 
Så sedan var denna resan slut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0