Planeringen och förberedelserna har startat....

Ibland funderar jag på att göra som de "STORE" gör att para min tik och se så att hon är dräktig INNAN jag lägger ut att vi väntar valpar.

Men sedan så kommer nybörjaren fram och hon som är så glad för att planera tar över.
Jag blir ibland så avundsjuk på de som har så mycket erfarenhet och kunskap.
Vad har jag att erbjuda mina blivade valpköpare?
Ja inte vet jag.
Det ända jag kan lova de är att det jag inte vet det gör jag allt i min makt för att ta reda på.

Just nu börjar det bli lite nervöst igen, inte lika nervöst som förra vinter/våren då vi åkte till Frankrike med Maali. Då var vi ännu mer gröngölingar :-)
Men den hjälp vi fick av Cathy och hennes man går inte att tack nog för.

Men nu går vår resa österut till Finland.
Måste bara få visa en av Hugos junior avkommor.

OBS!!  DETTA ÄR EN LÅNAD BILD!!



OBS! Lånad Bild !!

Ja som sagt nu börjar förberedelserna sätta fart.
Har förhört mig om avmasknings reglerna som är nya from 2012 till Finland, det skall avmaskas hos veterinär 1-5 dagar innan resan och med ett speciellt avmasknings medel. Sedan skall det stämplas i passet hennes att det är gjort. Alla hennes vaccinationer är Ok.

Har också skrivit ut de engelska parnings avtalen från SKK, speciella då man skall para utomlands.

Har också kollat upp färje möjligheterna, Vilken färja vi skall ta.
Har också fått tips om ett hotell i Tampere/Tammerfors av heidi som vi skall boka in oss på så fort hon börjat löpa. Har kollat upp vägarna till kenneln med.
Pengar skall växlas till euro.

Håller lite extra koll på damen med eftersom man inte vill missa dag 1 på henne eftersom hennes mamma "stod" för hane på dag 10 och det tar ca 1 dygn att komma till Hugo med bil och färja.

Annars så ligger snön där den ligger.. Brrr.. och kallt är det såg på en väderkarta att i Finland dit vi skall eller i närheten var det -23grader i går... fy sjutton!!
Det kan man väl kalla den sibiriska vintern det eller?? Ryssvinter som de skriver om i tidningarna.
Nu är ju jag halv ryss så man får väl ta fram det blodet.. hehe... brrr.... nja inte humöret då...

Nepp nu dags för jobb.. önskar er alla en fin dag o vecka så höres vi.





Kommentarer
Postat av: lisbeth borglin

Hej

Hugo ser mycket fin ut lycka till med parningarna nu och ha en trevlig resa och semester där borta avgudar inte dig på den kalla fronten brrrr men själv har jag bokat resa till kreta i juli behagligare värme haha ha det bra och lycka till med allt nu / kram lisbeth o Flickorna

2012-02-02 @ 21:56:25
URL: http://lisbeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0