Tulpanernas tid...


Ja nu har de underbara tulpanernas tid verkligen slagit fast.
Varje år är man lite nyfiken på vilka färger och former som kommer bli populära detta året.
Självklart är det de mixade buntarna som ligger överst men de vita tulpanerna ligger inte långt efter.
just nu har jag en ganska ny färg stående på köks bordet.
Det är en lavendel färgade enkel tulpan.
Annars måste jag nog säga att de vita liljeformade tulpanerna tillhör mina favoriter.
Och visst är det väl så att ett riktigt stort fång mixade tulpaner inte är helt fel det heller.

Vad händer annars hos oss.

Ja i söndags följde Ängla med ner till Örkelljunga hundgymnasie där Alexandra går och bor på vardagarna.
Skall börja gymnasiet direkt efter valpkursen.
På tal om fortsättning på kurser så har en del av de andra valparna börjat nya kurser.
Spännnade att se vad det blir av de små.

Och julen de har så gott som dansat ut nu.
Igår tog vi köks gardinerna det var det sista tror jag, men nu skall allt upp på vinden igen mindre roligt.
det blir alltid så tomt på något sätt när den tas ner.

Så därför igår införskaffade jag mig en tallrikshylla till köket.



Precis vad jag ville ha rätt storlek och allt.
På krokarna kommer jag hänga fina gamla koppar som jag skall rota och leta fram lite överallt i gömmorna.

På tal om köket då har vår diskmaskin tagit sitt sista andetag.
Nu blir det till att lägga miljonerna på en ny.
Mindre roligt.
Ni vet vad det innebär, ut med den gamla och sedan justera in en ny just i det gamla hålet.

Annars så är det som vanligt, nu väntar vi mest på att det skall bli lite löpe tid hos oss.
Har ju 4st som skall löpa.
Så då kommer det bli hajlife här.
Men det är ju bara Amy som skall paras så hennes första dag är ju viktigaste att upptäcka.
Snart går tiden då det skall böra planeras inför resa till hane med henne.
Spännande och kul/moro med en ny kull valpar.
Snart 1 år sedan det bar iväg till Frankrike med Maali.

Ja sedan är det ju snart Torsdagen den 19:e kl 11.00
det är den dagen min käre pappa skall begravas, igår kom alla blommorna till begravningen och idag kommer det in fler som skall hjälpa oss.
Men det mesta kommer min syster Lena och jag göra själva.

Tack ännu en gång för alla fina samtal och sms/mail från er alla.

KRAM


Kommentarer
Postat av: Gun

Hej Eva!

Ja vi missade dej igår, men fick en fin stund med mamma,samt lillasyster Lena & otroligt vilka fina blommor ni fick hem igår.

Många VarmaKramar till Dej!

2012-01-17 @ 16:22:34
Postat av: lisbeth borglin

Hej så ni har med julat ut det gjorde jag med i söndags dags för det skönt när det är borta som du säger är det lite tomt utan de men nu vill vi har vår som gäller. hoppas allt går bra på torsdag och din pappa får sista vilan nu för gott kram.. Sen så önskar jag dig stor lycka till med parningen med Finfina Amy, hoppas hon blir dräktigt och får massor med valpar så du har lite skojigt att tänka på ha en bra dag kram lisbeth Tindra Thella och Flame i svedala...

2012-01-17 @ 22:34:54
URL: http://lisbeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0