Smultronstället Söderköping / Madicken

Madicken, Madicken pilutta dig, pilutta dig...
 
Nja då var det dags att berätta lite mer om sig själv.
Jag har som alla andra människor några saker som jag är extra svag för förutom som jag samlar på.
 
Samlar på gör jag på Lucior/Luciatåg och Smurfar.
Svaga saker är bla Madicken och krinolin kläningar och solparasoll..
Hm...
Totalt olika saker.
Men igår var vi i Söderköping och ännu en gång  fick jag lulla rundor och åka stads tåget genom Madickens inspelnings platser.
Det var Nilssons Trill in. Abbes pappas fac´vorit krog.
 
 
LilusIdas hur där Madicken slogs med Mia..(mammas huvud i sidan hihi)
 
 
Leksaks affären med dockan Madicken ville ha..
 
 
Madickens pappas tidning där han var redaktör.
 
 
 
Ja det var som vanligt kul att se. (TYCKER JAG JA)
 
Vi var också på Smultronstället Sveriges största glass restaurang.
 
 
Hampus Glass Vesuvio.
 
 
Alex glass, och pappa Thomas tycker hans Lakris/citron glass är riktigt kall..
Mormors Norrlands guld syns också i bak grunden Pannkaka, vaniljglass och njortronsylt med grädde och maränger.
 
 
Själv beställde jag en Blueberry Hill's med blåbärsglass, vaniljsås, grädde och maränger.
 
Nej nu sängen trött idag efter turen på 60 mil.
Ha de
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0