Jaa det var det...

....... Säg den glädje som varar..

Ja som ni har märkt och förstått så blir det inga valpar hos oss i sommar.
Amy har lurat oss totalt med att allt vad en dräktighet innebör.
Hon har mat vägrat på morgonen i 2 veckor mått illa, ökat 4kg på ingen mat alls. Ändrat sitt beteende totalt till att vara en aktiv och fjollig hund till en kelen och kontakt sökande tik.
Inte bara familjen har tyckte utan även släkt och vänner, tom veterinären som undersökte henne innan röntgen sa att nu skall vi se hur många där är efter att hon klämt och tjänt på henne.
Men där var nada valpar inte ett spår av någon ting.
EN STOR FIS.... helt enkelt.

Besviken ?
Ja visst är vi det, mest synd tycker jag om de som sett fram emot en Amy valp..
Att först ha fått väntat löpet som var 2 månader senare än vanligt och att sedan går hon tom.
Det var tufft att berätta för de.

Ja så nu skall vi försöka se framåt..
Ja framåt hur enkelt är det att se framåt när man får det ena slaget efter det andra i ansiktet.
Något ljus i tunlen har vi inte skymtat på länge bara en och annan ljusglimt för att hålla humöret uppe.

Och vad händer nu?
Ja nu lägger vi avelsplanerna på hyllan de jag ev. har eller har haft kommer jag bolla med mina uppfödare så får vi ta ett beslut därefter.

Tills dess kommer jag att ställa hundarna på de utställningar som jag anmält till ..
Har ev. ett par till som jag nog kommer anmäla henne till i sommar och höst.
Ha ha.. det var lite komiskt jag slängde in en anmälan på Amy till Tvååker samma dag den gick ut som utifall att.
Sedan kommer jag börja köra lydnad med henne igen och denna gången kommer jag att starta henne.

Och fram tills dess skall det bli annan mat och mer motion för den fina damen så hon kommer i både utställnings skick och tränings form.

Och för att skingra mina egna tankar och drömmar har jag börjat mina renoverings projekt igen.
Här kommer det senaste.



Före renovering..




Och så blev den...

Nu letar jag nya projekt så man skingrar de där negativa tankarna.
Svårt att vara på Facebook för där blir man påmind om alla valpar som föds och väntas.

Så det blir nog Blocket och Tradera och en och annan loppis framöver istället.

Ha en fin helg och vecka själv drar vi ut i skogen i morgon med Ängla och Pärlan och spårar lite och nästa vecka är det studenten som gäller på jobbet för hela slanten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0