Matvägrande hund!!! :-(

Grrrr...

Fattar inte varför man ALLTID skall ha minst en hund som INTE vill äta...

Ängla är just nu MYCKET billig.

Nu blir det inget mer gotter i maten jag beter mig som en första hunds ägare som gör allt för att den lilla valpen/hunden skall ÄTA...

Nopp från och med i morgon blir det inte en kula...  :-(

Sedan har man en annan som står på pass en liten bit ifrån henne och som tar första bästa chans att klippa hennes mat i 200 knyck.
Amy är helt mat tokig nu mer än vanligt, tuggar hon på något en morot eller dyl. så har jag hört henne morra vid två tillfällen.
Hon lämnar inte köket i onödan kan jag lova.

Ja om vi skall ta lite annat då.
Jag kom hem från sjukhuset i onsdags kväll med en lång rad tabletter på recept och många har varit till nytta kan jag lova. Tänka att det kan göra så inihelskotta ont att snittas upp 20cm och plocka ut ett gäng stenar exacy 81st.
3st 3x3mm  och resten 5 kantiga ca 9x9mm..
De sa att det var en tacksam och lönsam operation och ville behållt burken med det sönder plockade pärlhalsbandet i till deras lilla museum.
Men nä de tog jag med hem mörkbruna feta och BLANKA.
Men gallan var inte inflammerad iallafall och läkaren sa att det var bra att jag hållt mig lugn denna tiden. Ja visst... hehe..  :-)
Om sanningen skall fram har jag så fort jag börjat känna något "svält mig" i ett dygn så har det lugnat sig och jag har varit försiktig med vad jag ätit.

Men annars så är man hemma och tar det luungt och jag kan säga att jag inte är på världens bästa humör, så rastlös och skit uttråkad så det slår alla rekord.

Annars vill jag berätta lite om mina valpköpare.
Alla verkar träna på och håller igång sina valpar.
Röntgen har börjat komma in med inte så super resultat men vi har förstått att vi skall hålla in röntgen tills de är 18 månader för de var inte färdig växta och sedan har båda haft den omtalade avläsaren som alla försöker undvika tyvärr. Den ena skall vi ta och röntga om.

Man försöker göra efter konstens alla regler och synar och kämpar med allt för att få så bra resultat och sedan har man så underbara valpköpare som peppar och ja faktiskt tröstar en och överöser de små liven med beröm. För mentaliteten är det verkligen inget fel på.Helt underbara är de..

Men annars så väntar vi på tecken på vår andra lilla primadonna att hon skall visa tecken på att vara dräktig.

Önskar er alla en fin fortsatt helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0