Alla själars dag...

Ja igår eftermiddag/kväll var vi på själa ringning i kyrkan.
Hela kyrkan var i stort sett full av folk, och då har vi en STOR svensk kyrka.
Vi var där för de läste upp namnen på de som avlidit i vår församling under det gångna kyrkoåret, där ibland min pappa.För varje namn de läste upp så tände de ett ljus för den avlidne. Ett ljus vi sedan fick gå fram och hämta efter gudtjänsten och ta med hem.
Efter gudtjänsten gick vi alla mamma och jag och min syster Thomas min gubbe och våra tre barn samt min systers dotter bort till pappas grav.
Sedan åkte vi alla hem till mamma och gjorde middag ihop alla, Christian vår störste som ju är kock stod för matlagningen och sedan fikade vi efteråt.
Det har varit en tuff vecka och en tuff helg.
I fredags hade vår lokal radio uppe pappas vanvård och anmälningen till socialstyrelsen, vid varje nyhets timme berättade de om det och vi hade flera kunder som kom till afären och berättade och komenterade det.
När vi åkte till kyrkogården på kvällen hade det redan varit folk och tänt ljus och lagt blommor vid hans grav även under lärdagen och söndagen var där dit lagda blommor, mosshjärtan och täna ljus av folk som vi inte vet vilka de var. En underbar handlig för oss närstående som delar vår saknad efter pappa.
Nu känner man sig helt tom och sååå trött i hela kroppen, går inte att förklara i ord.
Varje högtid där pappa varit dlaktig i som nu till helgen då det är farsdag är ännu en tuff dag.
Men vi skall har farsdag middag den middagen vi hade med pappa sista gången han var med oss Kalkon.
 
Tack för ni lyssnat eller läst..
 
I kväll är det avslutning för mig på valpkursen, ja det har varit så roligt att se de små liven "vuxna till sig" under dessa 8 veckorna.
En glägje.
 
Önskar er alla en fortsatt fin dag och vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0