Torsdag morgon

Gäspp...
Får uppdatera bloggen lite eftersom ingen är vaken och vill bubbla i luren vid denna tiden på morgonen.
 
Attans vad segt det var att komma upp i dag, Thomas fick slita ordentligt vid halv 6.
Tänkte oo vad skönt ingen av hundarna som skulle ut i natt har ju sedan i går 3 löp tikar här hemma nu väntas bara 4an in med. Men tror hon väntar på sig ett par månader det skall hon göra enligt sitt schema.
De andra, speciellt två av de är riktiga porr stjärnor. hualigen.
 
Ja som ni kanske läst så har vår Diamant börjat löpa, så nu väntar parning inom kort.
Så nu hoppas vi på valpar i början av januari med leverans i början av mars.
Denna gången blir det ingen utlands resa mycket beroende på att det är MITT I min vinter hög sesong.
Denna helgen Alla helgons dag och all gravsmyckning.
Och nästa helg är det ju farsdag och allt vad den innebär. Ja och sedan rullar det på med julen som ni vet.
Att ta ledigt en vecka hade aldrig fungerat.
Men trots det skall jag tillägga att ni som känner mig vet att jag fattade tycke för denna hanen redan tidigt i somras då jag såg honom ta sitt andra cert och verkligen tyckte han var värd det.
En hane som har tagit lite tid på sig men som säkert vara värd att vänta på.
Min uppfödare som aldrig sett honom live, tyckte om vad de såg på bilder och vad jag berättade om honom så nu efter ok från hans ägare hoppas vi på vinter valpar.
Annars vad händer ja igår hade vi kurs avslutning Amy och jag på Kursen för Lydnadsklass 1 och 2.
Vi fick välja vad vi ville ha för kurs avsluts mini tävling antingen enstaka momont eller 1an eller som i vårt fall 2an.
Tjo ho...
Älskade lilla Ayman... Vi körde alla momenten utom det fria följet kände att jag ändå inte hade henne med mig riktigt pga av löpet ( ja på henne märks det) Men rutan fjärr och apporten kändes kanon, inte tävlings mässiga utan med bra fart och lite kvar att fila på. Vi tog ett ut hopp och det funkade kanon.
IGÅR LÅG HON KVAR    :-) när jag kom in efter plats läggandet och hon lade sig med ett kraftigt dk under gång så SKIT BRA!!
 
Vi har anmält oss till en ny 2a i vår efter ev. valpar.
 
Nepp nu till lite nytta och jobb..
Önskar er en fin dag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0