Grattis och en fråga till er om råd...

Ett tredje pris för mig och Amy.
Jösses vilken tuff domare.
Vi blev 4a med 121,5p och 1an fick 160p precis.
Men vi kämpar på, he he ;-) nästa helg är vi på det igen.
Vi stupar på det där med ställandet och läggandet under gång.
 
GRATTIS
Alexandra på 17årsdagen.
HURRA HURRA HURRA
 
Annars så har vi en av valparna röntgade till tyvärr lär det bli en armbåge till..  :-(
Höfterna såg bra ut men det hjälper inte armbågs indexet .
 
Om detta med avel och index..
När jag gjorde en provparning av Maali och Eliott innan de röntgades så hade de ett super index både fram och bak, och resultatet? Skit.
Något jag har lärt mig på denna kullen att valparna verkligen
INTE ÄRVER SINA FÖRÄLDRARS TITLAR
Jag tyckte jag gjorde allt inför den kombinationen, kollade upp andra tikar som parades med Eliott med snarlik stamtavla med Maali
Visst HD indexet är kanon upp till 110 på A/A och 99 på C tikens höft index.
Armbågs indexet har fått mig att gråta många gånger inte för min skull utan för mina valpköpares skull,
De har gjort så mycket för mig,
Men men så kan det gå, bara Ängla kvar och mina förhoppningar är som ni förstår....
Bara bita i det sura äpplet, och ta nya tag eller.. lägga ner.
 
Amy skall paras och då hoppas vi på att det vill sig denna gången. Hane är fortfarande inte bestämt många tyckanden och ????????? tecken.
Säkra hälso resultat eller spännande stamtavla?
Ung hane med ett få tal oröntgade valpar med stora kullar och med en syskonkull som alla är fria med HD och ED? Få tal utställningar bakom sig med med bra de som varit dock inga CERT.
Eller en hane med lite fler kullar med syskonskara med blandade röntgen resultat.
Dock bättre utställnings resultat med ett par Cert i bagaget med sikte på championatet.
 
JA det får bli dagen fråga till er alla och på det sättet ett råd att ta till sig och hjälp på vägen.
Så snälla skriv vad ni tycker
 
 

Kommentarer
Postat av: lisbeth borglin

Hej Eva
ja det där med att ärva föräldrana titel det vet vi redan om hur det är med det där.. det gör inget om inte pappan har cert eller vad bara de ger bra avkomma i från sig tycker många och det är sant. önskar dig lycka till med Änglas röngten.. och gratta Alexandra hennes 17 års dag stora damen nu kram från oss.

2012-10-07 @ 00:10:37
URL: http://lisbeth.se
Postat av: Malin

Hej Eva, förstår att det är mycket tankar....tycker själv det där är väldans svårt.....
Försök hitta en hane som kanske inte har men ger det du anser din tik behöver. Om hanen har cert eller ej kanske inte behöver spela roll sålänge han ger friska/bra konstruktionmässiga valpar. Detta är inte lätt ska gudarna veta! :) lycka till nu med Ängla :)

2012-10-08 @ 10:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0