ONSDAG...

=  träning med Amy.
Ja då har vi varit på kurs igen Amy och jag, det är sååå skit kul helt enkelt även om man ibland sliter håret av sig i frustration.
Bla idag då vi hade genom gång av "Rutan" Amy var extra taggad idag efter lite försummelse av sin matte på appell planen under veckans gång.
Nåja det slutade med att Matte låg på alla fyra i gytjan och regnet och Amy hoppade kängeru runt om kring och tyckte livet var ssååå super kul mitt i rutan med en boll mellan mattes knä.
Hm... vad kan man annat göra än att skratta och resultatet blev en ännu tokigare Amy.
Men till slut fick vi till en kanon skickning in i rutan.
YES!!
Annars så hade vi som sagt genomgång av nya moment bla. Fjärren, återhopp i hindret och kastandet av apport bocken. Läggadet med hand komando gick bra sättandet ett litet skutt så det blir det till att öva mer på. Apport bocken fattade hon inte att den fick man inte stämpla innan man tog det i munnen.
Lite nytt att sätta tänderna i.
Men linföringheten gick SKIT BRA.
Läggandet och ställandet är fortfarande BLÄÄ!
Bara nöta på.
Nu har jag en trött Amy bredvid mig.
 
I morgon öppen träning igen för till helgen är det tävling igen.
Ja det var vad vi sysslat med denna veckan hundar och träning i massa.
 
Önskar er alla en fortsatt skön vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0