Ord för dagen...

Ja det kan man väl kalla det då man sitter vid matbordet och river av en bit pappet från rullen och det står olika ordspråk på pappret.
 
Vet inte om det är norska el. danska men det kvittar vilket de är fina och tanke givande iallafall.
 
Bla dessa..
 
Husk, at glaeden ved at glaede andre er den storste glaeden....
 
Vennskap er som en kopp varm chokolade. Den varmer ditt hjerte tvers igjenom.
 
Det er ikke de smukke vi elseker, men dem vi elsker som er smukke!
 
Fina va???
Kul med lite sådant tycker jag. Speciellt nu i höst rusket.
Idag har vi firat min lilla mamma som igår fyllde 65år pensionär... HURRA HURRA
Vi vad ute och åt en god middag sedan åkte vi hem till henne där min morbror med fru och son mötte upp.
 
Annars så håller jag på här hemma lite just nu, fixar runt lite surfar på olika hemsidor och läser andras bloggar. Inte nödvändigtvis hund sidor utan allt annant.
Försöker hitta lite olika ideer till mitt vardagsrum.
Letandet efter hane till Amy står HELT STILLA..... att det skall vara så nedrans svårt.
Så mycket att "analysera" MEN som min kära syster och jag lovat varandra att INTE analysera så mycket, att vi inte kan påverka olika saker  i livet samt i vardagen men som vi ändå VILL!!
Ibland så vill inte livet det vi så gäärna vill, vi kämpar och strävar utan någon som helst påverkan på verkligheten och slut resultatet.
Tänker så på tre av mina nära vänner som av olika anledningar fått ta bort sina tre hundar i denna veckan.
Ibland vill inte livet som vi vill..
Då får man försöka se sig om efter de saker som gör en positiv, och lägga bort de saker som påminner dig om just det som du just nu håller på att " analysera"
Få dig att tänka på annat än det som gör dig ledsen.
 
Jeg er til for dig...
 
Ännu ett fint ordspråk, och här kommer ett till det sista. Önskar er alla en god vecka.
 
Den beste maten kommer ikke fra all verdens ingredienser og flaks, men fra ditt hjerte....
 
 

Kommentarer
Postat av: lisbeth borglin

Hej
så fina kommentarer i din blogg sådant värmer i sorgen stund.. klart man tänker ofta . värsta var att vetrineren bara stressade om pengar att det kostade att ha henne nersövd för länge allt handla om pengar. Min Tindra vet jag älskade henne och hon var en mycket god och glad och matglad var hon som fattas här hemma nu tack för dina rader ringer när jag orkar kram...

2012-10-14 @ 14:56:39
URL: http://lisbeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0