En sak att rapportera om

Nu har jag en sak att rapportera om, lovade ju att berätta när jag "avvärkat" något från listan.
 
************************************************************************************************************************
LISTAN:: 
Viltspårs kurs med hennes Ängla
Röntgen av Ängla barnet
3 inoff. utställningar med Ängla (en anmäld)
Golden Go med hennes Maali i oktober
MINST 2 lydnads tävlingar till med Amy innan vintern.. (1 anmäld) hänger ju på det här med valpar.
*************************************************************************************************************************
 
Nå väl Har startat Amy i Lydnads klass 1 igen..
Tyvärr var det VÄRKLIGEN INTE VÅR DAG!
 
Vi kom med i första utlottningen av 3.
In för plats läggning, 5 hundar. Ca 20sek kvar busar den en hunden igång 2 av de andra med så vi var tvungna att göra om hela plats läggandet lite synd för Amy låg hela tiden trots inbjudan till lek.
de andra 2 grupperna låg sina respektive 2 minuter.
Sedan var det vi igen.
In på plan den ena hunden fick inte vara med så nu var vi 4a.
Då efter halva tiden drar 2an och 3an igång.. Amy låg fortfarande kvar..
Så då var det dags att ytterligare göra ett platsläggande på 2 min. nu var vi bara 2 kvar i gruppen som lade 3e gången och vår hundar fixade det.
Men sedan ville inte Amy ligga mer, känns som om hon tog det som ett straff att få ligga 3 gånger.
Men vi fick
3 x 10, 2 x 9, en 6a på linförigheten och 7a på inkallningen.. (hm...) samt 2 fula 00 på läggandet och ställandet under gång.
Men denna gången fick vi inte jumbo platsen iallafall...
 
Men däremot träffade vi Yatzy och Magnus.. vilken hund...
Så kul att träffas..
 
Ha en fin dag så återkommer jag när jag har något att rapportera av listan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0