Helg...

Ja då var det fredag kväll igen.
I morgon skall vi och lägga spår alex och jag, och på söndag skall vi spåra med Ängla. Det skall bli såå kul.
Man får ränsa hjärnan.
 
Idag har även Xante prövat på viltspår seee... så duktig han var..Så stolt.
Tack Bitte för det fina kortet..
 
 
 
 
 
I onsdags var jag och Amy på lydnads kurs. Vi fick pröva på rutan och pga av att Alex "klickat" in henne på "locket" i agilityn target så hade vi STOR hjälp av detta.
Sände henne med ett lock mitt i rutan och SMACK så satt hon där.
Lite små impade var våra instruktörer nog allt. Speciellt då vi på andra prövningen slopade ordet locket och komenderade henne "rutan" smack in totalt 5 target i rutan på komandot Rutan under kvällen. Sedan var det fria följet även där var jag ryggigt nöjd med henne.
Fick också pröva på framförgående i apellen. Fokuset framåt...
Kör vidare med linförigheten snabbare inkallning och framförallt läggandet och ställandet indet gång.
 
Annars så är det fullt upp nu, mamma som legat på op. på lasarettet har kommit hem så nu går mycket tid till att hålla henne borta från att lyfta saker som väger mer än 1 liter mjölk i 6v.
 
Nu är röntgen bokade för Ängla, Xante och Budda har röntgats i denna veckan och Yatzy förra. det blev A/A på höfterna med tyvärr 0/1 på armbågarna. Trots att et sa att det var rena fina armbågar och om de hittade fel så skulle de gå till en optiker. Så det blir nog om röntgen där tror jag. Budda och Xante såg det jätte bra ut men garantier finns det ju inga tyvärr med inga grova då.fel i så fall, får man väl vara tacksam för..
Nåja världens underbaraste valpar är de i allafall.
 
Nej nu önskar jag er en god natt och trevlig helg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0