Måndag morgon..

Oj oj oj vad dagarna rinner iväg, mitten på September har passerat.
 
Denna vecka och några veckor framöver kommer vi ha fullt upp, kan önska att Amy väntar lite med sitt löp en månad iallafall. Sedan är det ju det där med hane! Fortfarande inte bestämt.
 
Vad har vi då på tapeten?
 
Nja ni som känner mig vet ju hur jag är för det här med att ränna runt på kurser, ja inte bara jag utan pärlorna med..Jag vet också att jag sagt varje år att iår skall ja ta en sabbats termin.. inte lätt kan jag säga..
 
Så i onsdags ringde min gamla instruktör i lydnad och frågade om jag var sugen på att hänga på en lydnads kurs för de hade fått ett återbud till kvällen.
Japp sa jag eftersom jag hade sagt att jag var intresserad tidigare men då hade kursen varit full.
Lydnads klass 2 var det upptäckte vi.
Så nu blir det för Amy och mig att lära in Fjärren, rutan och fria följet plus en hel del annat med.
 
I torsdags drog teorin för det nya öppenklass spåret igång.
Nu är det ju sökruta för hundarna och inte bara ett uppspark.det är längre blod uppehåll och ytterligare ett.
Inte nog med det så skall vi lära oss att rita spårkarta till vårat egenlagda spår.Ny erfarenhet. Men definitivt en utmaning.
 
Då det var dags för Ängla att gå sitt första öppenklass spår så visade det sig att varken de två instruktörerna som även är domare i vanliga fall, inte hittade spår starten, inte ens spårläggare hittade den, och att det var blodat för lite så fick Ängla ingen bra start.
Och hittar du inte strten i ett spår så kan man istort sett packa ihop och gå hem och det var väl vad Ängla vill.
Så det var igår till helgen är det ett nytt spår och en annan dag.
Medans vi hade lite fika pause så dök helt plötsligt Yatzy med ägare upp, inte konstigt egentligen eftersom de bor i Hässleholm och vi var där och spårade.
Vilken underbar hane, kanon mentalitet.
 

Ängla är ju en av mina största tikar och ändå var Yatzy en bra bit större.
Kan lova att där är det ingen bröst och bringa som en cornflakes flinga inte.
Han är ju junior nu och kommer behöva minst 1år på sig innan han är färdig i både kropp och knopp.
 
 
Annars så den 24e skall jag vara hjälp instruktör till min vän Diana och hennes valpkurs. Spännande och nytt.
Ja gott folk det var det hele för denna veckan, ses
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0