AMY CERT och CACIB

Måndag tidig morgon!

Vilken helg det blev ändå.

Först på lördagen förlovade Hampus och Sandra sig, GRATTIS till er båda.
Jätte vackra ringar i rå silver med slipad kant och i hennes en liten diamant mitt på.
Fatta att jag har 2 söner som är förlovade nu.
Lycka till!!

Sedan på söndagen ringde klockan i arla morgon stund kl 5, hundarna blev lite förvånade med ok.. ut på kisse runda och sedan mat alltid gott med mat oavsett tid på dygnet.
väckte dottern som var riktigt på G, min syster och hon hade raggat nya utställnings kläder så hon var så glad. Bilen var packad sedan dagen innan bara godis och vår mat som skulle med och den kära blå boken med alla paprena i.

Maali o Ängla fick somna om i husses säng vilket var populärt. De fick vara hemma eftersom Maali var i sitt höglöp och inga risker tas här inte.

Nå väl vi styrde inom Anette M och samåkte med henne o Kalle.
satt där i bilen med 2 sovande hundar och 1 dotter och tänkte på förra gången jag körde den sträckan med just Anette, då kom vi hem med BT, CERT och BIM på Pärlan.
Ja ja tänkte jag jag kan ju inte ta 3 cert på rak i Ronneby. För det sista året de hade utställning tog Maali sitt första CERT och CACIB där.

Nå väl lagom nästa framme ringde min valpköpare Bitte och hennes dotter Olivia,
med hon var också strax framme med sin Kakan från Åsas kennel.
Det skulle bli så kul att få träffa de igen.

Efter många om och men och en ordentlig promenad kom vi fram till våran ring, där träffade vi de flesta vanliga uppfödarna.

Vi beslöt oss för att inte sätta upp tältet förrän det antingen kom regn eller sol, och det såg det inte ut att göra något av delarna.
Först in var Anette o Kalle Excellent och en 4e placering Grattis....
Kalle är stor och behöver tid men ack så snygg.
Sedan var det Bittes o Kakans tur och de blev 2a med sitt första CK, GRATTIS Bitte.

Efterhand som bedömningen rullade på så märkte vi att detta var en domare som synade hundarna i sömmarna verkligen.
Räknade tänder, drog i fram och bakbenen så de han såg hur de gick tillbaka på naturlig plats.  Mätte mellan framben och bakben med händerna hur långa de var. Han mätte stop och kollade ögon och öron, hals skinnet fick sig också en titt. Han kollade svans ansättning och de fick springa fram och tillbaka och han bytte hit och dit. Jag tänkte det i mitt stilla sinne och detta vet jag inte om jag vill att Amy skall vara med om. Amy har ju som alla vet varit skrämd som valp och jag är extra rädd om henne.
De andra sa att ja men han kanske inte är så mot tikarna,
Jo då precis samma där.
Ringde Amys uppfödare och frågade vad jag skulle göra, visa henne och se hur det går hon har ju förändrats, Ja med då vågar jag inte titta. Jo sa hon titta vad som händer.

Eftersom både Amy och Pärlan går i öppenklass så tog Anette M Pärlan och Alex Amy när alla vra inne. Sedan tog Alex de båda i den individuella bedömningen och båda fick excellent.
Så då var dte in igen. Anette med Pärlan och Alex med Amy.
Båda blev uttagna till placering. Nu är det ju bara 4 som blir placerade.
Vilken känsla det var när Amy blev 1a med CK och sedan Pärlan 3a med CK även hon.
Och sedan in i bästa tik klass och Amy blir 2a BT bakom Amy Diamond o Jennie. Och så blir det CERT och CACIB eftersom Amy.D redan är internationell champion.
Då kom tårarna..

Kritiken är på tyska så den vet jag inte hur den låter ännu.

Kvällen blev kort kvart i 9 sov jag som en stock tillsammans med 4 hundar i soffan.
Men innan dess så firade vi med pizza tillsammans med mina föräldrar och syster dotter.

Hoppas att vinet var gott Nina o Roger!
FÖR:
Detta vinet är extra ordinärt det skall öppnas vid Amys första cert.

KRAM ALLA!!!
Nu laddar vi för hundgymnasie med Amy och Alex.


Kommentarer
Postat av: Annika

GRATTIS..igen! Dte kan sägas hur många gånger som helst. Jag är ärligt och uppriktigt väldigt glad för din skull och de fina resultat du/ni fått. Att Alex är duktig på visa hund kan väl ingen betvivla. Vilket/-a superekipage! Synd jag missade er. hade varit roligt att dela er glädje på plats men....jag gläds med er härhemma istället

Kramar från jorden till er i sjunde himlen

2011-08-15 @ 20:04:58
URL: http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0