"Ny/gamla" möbler !?

God morgon!

Tänk vad tiden den går, i dag går både jag och gubben in på den sista semester veckan.
När jag tittar ut så ser jag solen, inget jag varit bortskämd med de andra 2 veckorna.

På tapeten idag står det att Eva skall måla om sin stol en sista gång och sedan vidare till tygaffären för inköp av tyg till dynan. Vet nog redan vilket jag skall ha.
Ja ni skall få se hur fint mitt skrivbord blev en bild före och en bild efter.
Och även en bild före på stolen.



Innan målning....



Efter...



Innan målning...

Bild på den när den är färdig kommer senare när den just är färdig.

Har ni tänkt på en sak.
Vänner är som möbler det finns gamla och det finns nya.
Vänner som man trodde man skulle ha livet ut, men som det visar sig utan din vetskap inte ser dig som sin vän längre. Vänner man delat allt med. Som man ställt upp för och hjälpt på alla olika sett. Speciellt när folk varit elaka mot de. Helt plötsligt tror de man är dum ihuvudet som inte fattar vissa saker. Vänner som man kan utan och innan, börjar medvetet ljuga för dig.

Då är det bara bita ihop och ta till sig detta.

Tur då att det finns andra som vill ha av ens vänskap.
Då får man lägga energin på de istället..

På tal om gamla vänner så i morgon skall jag iväg och fika med en kompis som jag umgicks dag som natt med nästan känns det som.
Vi träffades för 2 veckor sedan efter flera års uppehåll och i morgon är det fika dags igen.
Och lagom till Sofiero utställningen kommer det ner 2 st familjer långväga ifrån och vi har hyrt stuga tillsammans med de. Det blir en helg verkligen att se fram emot.

Nej önskar er alla en fin dag i solen.


Kommentarer
Postat av: lisbeth borglin

Hej Eva'

jag tror säker vännerna du syfftar på har sin anledning att inte berätta allt man kanske behöver något att tänka på innan man berätta allt . Vissa saker vill man kanske inte skall komma ut du vet ju det är på Facebook och allt det där .. så jag tror att den här vännen som du mennar har sin anledning till inte berätta något eller så har den inget att berätta om fina möbler förrästen kram

2011-08-01 @ 22:57:07
URL: http://lisbeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0