Stolen färdig och ännu en som löper...

God morgon på er!

Ja idag ser det ut till att bli ännu en solig dag .
Tvätt maskinen går för fullt.

Idag skall jag iväg och fika med en gammal kompis, vi skall på ett 50-tals Café som heter Jukbox.
Det har varit mycket fikande i sommar både här och där.
ÄLSKAR ATT GÅ UT OCH FIKA!

Igår blev jag färdig med min stol till skrivbordet.
Så här fin blev den om jag får säga det själv.



Helheten..


Tyget..

Måste säga att jag blev jätte nöjd.

Annars så började Maali löpa i går, får se om det är ett riktigt löp eller vad. Hon blödde ordentligt i går och inte så mycket idag men tvättar sig så noga.

I går var Änglarna 15 veckor inte klokt vad tiden går fort.

Tänkte berätta lite om min Ängla.
VÅR Ängla är en av de lättaste valparna jag någonsin haft.
Pigg och lycklig men så otroligt ödmjuk och lyhörd.
Inte rädd för någonting varken miljöer eller ljud.

Visst just nu är hon ingen skönhet för utställning precis :-)
Höga ben, sluttande kors och lite karp ryggig och lite fransysk på frambenen.Förbröstet lyser med sin frånvaro.
Inget av det hon var som liten mini valp är på rätt ställe just nu. Kommer nog bli högre än sin mamma tror jag. Så jag vet inte riktigt vem hon liknar.
Hon har en underbar päls och ett underbart huvud och uttryck.

Men vad gör det om hon inte går i sin mors eller fars fotspår i utställnings ringen.
Hon har ett hjärta av guld och jag skulle aldrig vilja byta bort henne.
VI ÄLSKAR HENNE MEST AV ALLT!
Har ju fått höra att det pratats så mycket om henne och mina valpars utseende så nu har jag berättat hur hon ser ut och hur hon är och hoppas på att det blir ett slut på pratet bakom min rygg.
Sen om jag har valt rätt eller fel valp det får tiden utvisa.
Har jag valt "fel" valp önskar jag Irene all lycka med Daizie.

Nej nu skall jag sätta fart, skall tvätta mina sängkläder idag. Bäddmadrasser, täcken o kuddar.

Ha en underbar dag.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Eva, jäklar så fina skrivbord och stol blev, tänk vad lite färg kan göra. Lycka till med din lilla ängel. Kram Lotta

2011-08-02 @ 08:51:30
URL: http://www.goldblossoms.com
Postat av: Annika

Det blev en jättefin stol till skrivbordet. Så duktig du är. Jag har inte tålamod till sånt men jag önskar jag hade.

Jag tycker din lilla Ängla är jättefin och så där är det väl.....man kan ju aldrig vara säker på hur det utvecklar sig så om det är rätt eller fel lär du väl få se ;-) Dessutom är rätt alltid rätt även om det inte betalar sig i ringarna. Jag tänker på sagan om den fula ankungen....vänta och se ;-) Vem vet hur det slutar! Bry dig inte om prat bakom ryggen. De är inte värda det. Du gör det som är bäst för dig/er!

Stå på dig!

Heja Eva!

Kramar

2011-08-02 @ 19:00:56
URL: http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se
Postat av: Elin

Stolen er kjempefin, absolutt min smak, tror jeg må på stoljakt når jeg kommer hjem fra fjellet. Når det gjelder valpen så høres det ut som du beskrev min Isabella :o) Hun er en høy slank tik, ikke slik de skal være, men hun vekker oppsikt hvor vi går og veldig mange synes hun er flott, men absolutt ikke lik rasestandarden.

Men hun er min hund, og min beste venn :o) Bryr meg ikke om hva andre synes om henne, for hun er uansett vakrest for meg.

Hilsen fra Elin og goldenjentene :o)

2011-08-02 @ 22:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0