Lördag morgon med sommar regn

God morgon!

Först vill vi gratulera vår valpköpare idag..
EVA som har Buddha hon fyller MYCKET jämnt :-)
Hoppas du får en super dag..
KRAM
HURRA HURRA HURRA!!!!

Ja då var det dags för lite sommar regn, självklart måste det till nu när utställningarna börjar.
Så nu blir det till att leta fram täcken till hundarna och tält samt allt annat som skall till.
Ängla skall vara hos mina föräldrar.

Ja i morgon skall det springas vänster varv igen, länge sedan nu man är verkligen ringrostig.
 (Hahaha... den var bra den eller hur?)

I torsdags var jag och trimmade Amy och Pärlan tänk hade med mig 2 st nya hundar.
Jag hade alla 4 hundarna med mig och fick ta in de till Heidi i hennes väntrum för tramsiga Pärlan o Maali har blivit så FRUKTANSVÄRT mammiga efter valp kullen. De skällde och gnällde så i bilen när jag var inne med Amy.

Det som verkligen var roligt det var att Ängla fick sig en lekstund med en Can terrier han valp på 16v. Gick så super bra. Hon fick också träffa världens bästa Westis hane Oliver 12 år och tryggheten själv, älskar den hanen.
Detta var första gången hon lekte och träffade andra hundar.

Ängla har också blivit 12v vaccinerad och vägd.
Och jag är nöjd med vikt ökningen, på alla valparna de går bra upp i vikt. Tikarna ca 10kg och hanarna ca 11kg. Lite upp lite ner.

Annars försöker jag få tid till att komma ifatt här hemma. Har börjat måla om valprummet det kunde behövas efter 9 valpar, inte enbart pga av de men de gjorde att nu behövdes det.

Jag jobbar en hel del nu när min syster har sin semester jag hade ju det mesta av min när jag hade valparna.
Men en vecka skall jag ha iallafall v29 då skall vi till Älkalebyn och Daizie.

Nej nu får jag sätta fart.
Ha en fin dag kram

I



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0