Tvååker...

Ja då var det dags för lite uppdatering igen.

I går laddade vi vår nya husbil med en dotter och 4 hundar, och drog till Tvååkers traditionella utställning.
Vi var bara där under lördagen eftersom jag jobbade på fredagen.

Nåja vi hade bestämt träff med en av våra valpköpare från Öland.

Anette min kopmis hade varit där dagen innan och hade satt upp vårt utställnings tält på super plats.

Nåja resan gick super bra, alla hundarna skötte sig perfekt.

Väl framme fick vi plats bland de andra husbilar och husvagnarna.
Vi baxade oss in där och tog fram hundarnas kompost galler och släppte ut de. Oj vad mycket att titta på för Ängla alla dessa hundraser och saker. Tält och fladrande presenningar. Massa dofter och annat gräs att gå och kissa i det var ju taget halm på denna åkern.

Eftersom Ängla inte är 16v ännu så fick hon inte förja med in på utställningens platsen. Så Thomas stannade kvar med Maali och hennes vid husbilen och fixade lite. Vilken miljö träning för en liten valp.

Så Alexandra och jag tog med oss Amy och Pärlan och gick in.

Mycket hundfolk och goda vänner var där.
Nåja vi kom i lagom tid till öppenklass hanarna och sedan rullade det på.
Rätt som det var var det dags för oss. jag skulle ställa Amy och Alexandra Pärlan.
Ganska snabbt jag märkte att Amy var riktigt på G, så vi beslutatde att Alexandra även skulle visa henne.
Och det slutade med att båda fick Exellent och skulle in i konkuransen.
Då blev det jag som tog Pärlan och sa till henne var en duktig flicka nu mammas pärla och spring inte så fort.
Hon skötte sig perfekt...
Hon bleb 2:a i öppenklassen och Amy blev 3:a i klassen vilken glädje..
HURRA!!!

Detta var ju Amys debut i öppenklass och blev placerade direkt igen. Härligt.
Super kritik på båda flickorna..

Sedan träffade jag två andra tjejjer/kvinnor som har 2 Eliott avkommor från Snowjars kennel och jag var ju tvungen att byta lite ord med de.

Dagen avslutade vi med att fika i vår husbil med vår valpköpare, så kul att träffa henne igen..

Sedan styrde vi resan hem med stopp på MAX och middag med en varsin naturell hamburgare till hundarna som vanan är efter en utställning oavsett resultat.

På kvällen så tog vi den första turen på min nya cykel med de tre store det var länge sedan nu tiden har inte funnits till. Men nu skall det bli ändring på det när jag har en egen cykel.

Önska er alla en skön vecka det skall jag ha för nu är det semester hos oss..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0