Sofiero / Örenäs 10-11/9-2011

Var skall jag börja???

Egentligen hade jag inte lust att åka bara. Hade det inte varit för att våra valpköpare Irene och Greger med lilla Daizie och sina andra killar, skulle komma ner från Vallentuna och gamla vännerna Peter o Lise-Lott från Vänersborg så hade vi stannat hemma hela helgen. Ibland har man mycket annat som faktiskt är viktigare än utställningar. Min lilla pappa mår inte riktigt bra, men eftersom Helsingborg inte ligger längre bort än jag kan kasta mig in i bilen och vara hemma på 1 timme så bestämde vi oss för att åka. Det var ju ändå sista utställningen för Pärlan o Amy innan det är dags att fälla pälsen inför stundande löp.

 Förhoppningarana var inte super stora varken inför Sofiero eller Örenäs. Det hade ju gått så bra utställningarna innan och någon gång skall ju bubblan spricka.

Så lördag morgon väckte vi en styck mycket trött dotter med kompis som skulle på premiär utställning med oss. Det hade varit Markaryds marknad tivoli kvällen innan så humöret var inte i topp denna dagen. Ingen sömn och ingen riktig frukost passade damen.
Inte nog med det skulle hon ställa 2 hanar hon aldrig ställt förr en i unghunds klassen Anettes Kalle och Pärlans bror Blizz i Champion klassen.
Och till på det skulle hennes klass kompisar vara besökare från hund gymnasiet.

Nåja vi kom till vaccinations kontrollen då visade det sig att Amys ena stämpel finns i hennes norska vaccinations intyg och som TUR var hade jag med mig alla hennes papper. Det var Parvo de var ute efter. Snacka om att svetten den rann.
Nå väl en liten bit senare träffade vi på den gullige veterinären som hjälpte oss när Maali var så sjuk under valp tiden och han förklarade för mig även han hur nära det var att vi inte hade henne idag, och ibland, ibland går det vägen. Tror jag börjar fatta hur nära hon var att försvinna från oss.
Älskade älskade Mallan..
men hon finns hos mig ligger vid min dator och sover så gott.
 Nu vidare...

Som vanligt så låg vår utställning högst uppe på Sofiero, så mobil nätet gick över till Danskt nät.
Billigt och bra.. :-(

Nåja vi träffade vallentuna gänget där och alla goda vänner.
Så var det dags för Alex att gå in med Kalle. De blev 2:a i klassen med CK hans första Ck så super kul GRATTIS Anette.

Sedan var det Blizz o Alex tur Även här blev det CK, så Anette fick visa Kalle i Bästa hane själv och Alex tog Blizz.

Bedömningen gick ganska snabbt och rätt som det var var det öppenklass tikar, 23st tikar var anmälda. några kom inte som vanligt. Då började det röra till sig ordentligt. In och ut in och ut..Till sist sa Irene till Alex att är du säker på att du får gå in i ringen nu. Ja då sa ring sekriteraren då.
Pärlan fick  excellent precis som Amy och sedan i konkurenesen blev Amy kvar och Pärlan uttackad.
Så började det springas igen och då gick undertäcknad iväg. Vilket blev följden att bästisen Anette ringer och så gott som skäller ut mig och undrar var jag är.
I Tax ringen hos mina spår vänner sa jag. KOM HIT!!

Och då hade mattes Amy vunnit öppenklassen och skulle in och kämpa om CERT..
De tvingade mig kvar..
Och 2a BT  med CERT.

CERT nummer 2 på 2 utställningar.. HA HA HA....
Underbart.........

Sedan fira med vännerna i stugan vi hyrde.
Alla 3 familjerna hade hyrt varsin stuga.

Och sedan var det söndag och dags för utställning nummer 2.
Lagom efter en super god frukost i restaurangen på stugbyn och en mycket glad dotter drog vi iväg.
Lagom framme började det ös regna och Åska och blixtra.

Efter en kanon dag brukar nästa bli en sämre dag i resultatet.
Och mycket riktigt ingen av mina egen ägda hundar föll domaren i smaken.
Amy och Pärlan fick HP i klassen och domare tyckte den klassen var den klart bästa under dagen.
Men man kan inte tycka om alla hundar. Så lilla Ängla blev uttackad idag.

Däremot lilla daizie tyckte domaren om, visst hon är ju min lite grann fortfarande och hon blev 2a i puppy 4-6 mån, av 14 tikvalpar, sedan 2a bästa tik valp och även sedan BIS NOVICE VALP...
Sedan var det dags för BRACE debut för Ängla barnen och Pärlan o Blizz.
Änglarna vann klassen och blev BRACE 1.
Pärlan och Blizz blev BRACE 2.

Det var Peter Runesson som handlade de små liven och även Daizie.
Alexandra tog Pärlan och Blizz.

Så var den helgen slut. Väl hemma var verkligheten snabbt i kapp oss.
Och där är vi nu.
Men det är en annan historia som jag inte vill lägga ut här.

Ha en fin vecka, ikväll är det valp kurs för Ängla.


Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken helg!! Ett stort GRATTIS till er för superfina resultat!!!! NI är så duktiga och jag är så glad att det går så bra för er. Den där verkligheten som kom ikapp är kanske bara för att balansera det hela och jag hoppas att det inte är för svårt eller tufft. Hoppas att din pappa kryar på sig snart igen. Det är jobbigt när föräldrar blir gamla och sjuka. Har ju gått igenom det men min mamma och det var en tuff tid men också värdefull så här när jag ser tillbaka.

Ha det gott och var rädd om dig

Kramar

2011-09-13 @ 18:07:26
URL: http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0