Tiden går...

Ja tiden går både för snabbt och för sakta.

På söndag är det valpträff för Ängla barnen, snart är de 6 månader.
Jag är så glad att ni alla vill komma och att jag får träffa er igen tillsammans.

Dags att berätta.

Bara en valp som inte kommer och det är Cream of Pearl's I Belive in Angels  "Nova"
Nova var vår foder tik. Hon var i mina ögon den bästa av tik valparna men hon behövde lite mer tid på sig. Och därför skulle hon flytta till min käre morbror och hans fru på prov . Men först fick vi se hur hon fungerde med deras katter.

Nova blev besiktigad UA vid 8 v och allt var helt ok. Pigg och glad åt som en häst. Inte rädd för något allt var super.
Men när hon var 8,5 v gammal den 10/6 dog hon helt plötsligt och blev obducerad. ( INGET HJÄRTFEL )
Vi fick slut rapporten från SLU för 2 veckor sedan.

Så jag valde inte "fel valp" som många har sagt till mig och bakom ryggen på mig. Nova var bäst, där av namnet I Belive in Angels, Daizie nummer 2 som jag lovat hennes ägare att de skulle få och Ängla min Ängla hon var valpen som gick rakt in i hjärtat. Den som hade mest humör av alla tikarna och som Thomas sa att henne får vi behålla annars får vi tillbaka henne. :-) Haha lilla änglabarnet mitt. Hon är den snällaste valp man kan hitta inte rädd för något och ingen som sätter sig på henne. Och hon kommer att bli ledar tiken i flocken det är jag säker på.
Ängla ärver kanske inte sin mors och fars exteriöra ( bröst och bringa som en cornflakes flinga :-) )men hon har så många andra värdefulla saker. Och jag bryr mig inte om hon inte blir en utställnings hund i samma bemärkelse som sina föräldrar det kommer hennes andra syskon att göra.
Hon är så mycket annat istället.

Jag hoppas att jag kunnat ge er det jag fick av mina uppfödare en bra hund att starta er uppfödning med. Jag fick underbart vackra Pärlan, Maali och Amy.
Tack för mina hundar Irene, Astrid och Nina!

Ha en fin dag


Kommentarer
Postat av: Elin

Så trist å høre om valpen som døde. Som du vet opplevde jeg også det, helt uten forvarsel falt hun bare om i lek. Fra å være en aktiv og glad og pigg hund, til å ligge der død bare noen dager før sin et års dag. Jeg trøster meg med at det er sånn som skjer, men veldig sjelden i så ung alder, men på grunn av sånt blir det nok ikke mange valpekull på meg. Jeg har enda så vondt av hennes eiere og håper jeg kan gi dem en ny flott valp etter Charlotte.

Hilsen fra Elin

2011-09-20 @ 09:20:55
Postat av: Lotta

Tråkigt att en valp dör men det är levande varelser vi har att göra med och det är sånt som händer, tyvärr. Tycker du gjort rätt som valt med hjärtat.Lycka till i fortsättningen. Kram Lotta

2011-09-20 @ 16:03:50
URL: http://www.goldblossoms.com
Postat av: Annika

ÅÅh så tråkigt att Nova dog. Livet är grymt ibland. Jag tycker att du ska strunta i andras kommentarer och lyssna på ditt hjärta och din magkänsla. Det brukar bli bäst i slutändan då.

Ha det gott

Kram

2011-09-21 @ 09:23:13
URL: http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0